Litouwen 3e dag

Na een prima overnachting in onze bioscooptent hebben we heerlijk ontbeten bij mevrouw Ietje Glashouwer van de kampeerboerderij.

We vertrokken rond 10 uur richting Litouwen, maar we moesten eerst wel snel een tankstation vinden, onze tank was erg leeg en de Jerrycan die we bij ons hebben is niet geschikt voor een Volvo vulpijp...hadden we eerst even moeten testen...

Vlak voor de grens van Litouwen hebben we een prachtige picnicplaats gevonden aan een meertje, waar we gezamenlijk gezellig gingen lunchen

Bij de grens konden we tot onze verrassing gewoon doorrijden (tja,Shengen he) en ook de wegen hier zijn verrassend goed, ze hebben hier zelfs plaatsen waar ze expres drempels in moeten bouwen.

Aan het begin van de avond arriveerden we in Keliakiemis bij het guesthouse van Paulius Albertavicius.

Hier wachtte ons een warm onthaal.

Prachtige kamers -een welkome afwisseling op de bioscooptent-en heerlijk eten

Morgen hebben we hier een rustdag en zullen we de omgeving gaan verkennen.

Reacties

Reacties

ray

Zo, het gaat jullie, kilometervreters, dus goed en jullie letten goed op het voedsel dat jullie tot jullie nemen. Hebben jullie overdag nog niet genoeg beelden moeten snuiven dat jullie in jullie bios ook nog voor de buis/scherm moet hangen? Drink maar een pivo en slaap goed uit, zodat jullie fit achter het stuur zitten. Ray

lizette

Hallo, Wat leuk jullie hebben zie ik en lees ik al vanalles meegemaakt! Een fijne vakantie gewenst!!
gr Wouter en Lizette

ray en bechena

Bijna niets vermoedend maak ik de mail open (gisteren vanwege de vakantie eens een keer niet gedaan) staat deze vol met jullie verhalen en foto's. Gelukkig voeren die de boventoon.(weinig schoolpost, dus) Ik lees het al, kilometers worden er gemaakt en het wegdek met elkaar vergeleken. Genoten heb ik van de foto van de citycamping in Berlijn. Jammer van die vliegtuigen. Ik hoop dat jullie goed weer hebben. Op de foto's te zien is dat ook zo. Het natuurschoon in Litouwen mocht er trouwens ook wezen. Help me even watdie bioscooptent betekent. Het is toch niet wat ik vermoed. Maar ja. Leuk om te zien hoe snel jullie vooruit komen en fijn om te horen dat jullie elkaar blijven ontmoeten op de afgesproken plaatsen. Het ga jullie goed en we volgen jullie. Tot snel.

Martan

Leuk om jullie zo te kunnen volgen, toch raar om te lezen dat met al jullie autoervaring de tuit van de jerrycan niet past

veel plezier verder

groeten

Martan

Biki

Lieve Paul,
Wat een prachtige foto's van landschap en omg. We kijken elke dag even om te weten hoe het met jullie gaat.
Wat een heerlijk avontuur!
Vanaf zondag draait deze week om Vader/Opa muts. In de voorbereidingen voor de begrafenis a.s. zaterdag ochtend in Moergestel is er veel saamhorigheid met alle kinderen Mutsen. Afgezien van de gelijkmoedigheid lijkt het veel op die van Opa FVH. Didi neemt jouw taak waar en draagt mede de kist! 'T is wà.
Jeske en ik doen de bloemen in de kerk. Het is nu 23.00 u. en ik kom net uit de tuin -drijfnat met de bloemen die morgen bij de gekochte in 4 emmers onder 't afdak staan. Vader zou zich rot lachen om die moeite, maar ik doe het vooral ook voor Maartje, want zij zei, jah veeeeel bloemen in de kerk. ( sinds gisteren regent het liters- cats and dogs).
Pappie helpt sinds di-nacht veel met het regelen op "de Hild"/flat. Hij gaat er iedere dag naartoe. Iedereen doet wat. De annonces zijn vandaag al in de post. Bij ieder wisse wasje heb ik de watervallen van Chaffhausen. Oma kwam vanmiddag en vanav. kwamen Didi en Jet condoleren (hier).
Oma, Eer en Ka en Ka komen naar de begr. Het zal wel redelijk wemelen van de familie M en J , alhoewel? Na de kerk t.a.b. in het graf van Moeder. Dan naar Klein Speyk voor koffie/br. en cond.
Vroeger toen Erik en ik in Zweden op kano-tocht waren en later 300 km over de Moezel voeren was er nog brief-verkeer. Oma stuurde dan per Poste Restante naar de lokale/ te verwachtte Plaats/Dorp een brief, of na heen en weer geroep in of bij een sluis werd er een méters-lange hengel met de brief in een soort schepnetje aangereikt. We zullen je missen a.s. zat. Veel iefs, Biki Veel groeten aan Joep.

ray en bechena

Paul, het spijt ons zeer wat het overlijden van jouw Opa betreft. We nemen je hier in Rooy in onze gedachten mee.
Hier in Nederland zijn de seizoenen vreselijk in de war. Het is waarlijk herfst, de regen en de windvlagen getuigen daarvan. Eergisteren toen ik stoutmoedig toch met de fiets door een steegje in de Eindhovense binnenstad fietste, kwam een van die korte venijnige windvlagen onder mijn regencape en woei mij pardoes een winkel in. Verbaasd kwam ik midden in een schoenenzaak tot stilstand, zonder (gelukkig) ook maar een schoen verplaatst te hebben. De kassajuffrouw en haar klanten reageerden amicaal, zlefs geamuseerd. Daardoor had deze onvrijwillige koerswijziging geen nadelig staartje. 'bij de weg' mensen moesten zich aan de lantaarnpalen vasthouden om zich staande te kunnen houden. Inmiddels heeft het weer zich enigszins hersteld. Hoe was dat bij julllie? Jeunke mag vandaag de finale karten; ik hoop dat ik jullie snel mag berichten dat hij snel genoeg is bevonden om mee te racen in een tweezit formule 1 wagen. Misschien gaat papa kijken, maar dat is nog heel onzeker. Hij praat nu met jouw woorden dat hij er helemaal doorheen zit. Ik heb hem nog nooit zo moe meegemaakt. Vandaag heeft hij voor het eerst geen afspraken op school. (is ook weekend, maar ja, zoals je weet, zegt dat niet alles)
Volgens mij hebben jullie het druk met de wegen en de auto want de prachtige foto's, dito verhalen blijven uit. Rijkhalzend kijken we uit naar de volgende verslagen. Het ga jullie goed!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!