Zweden 15e dag

Vandaag besluiten we van het roadbook af te wijken om zo een rustdag in Stockholm te winnen.

We gaan weer even een stukje door Finland en rijden dan pas Zweden in.

In Zweden komen we langs een eland park(je),waar we eindelijk echte elanden kunnen zien (en aaien) wat een grote beesten! deze wil je echt niet op je motorkap.

Echter worden er 15 per dag aangereden met enorme schade aanvoertuigen waarbij de Eland het meestal niet overleeft.

Zweden telt zo'n 300.000 Elanden die zich elk jaar vermenigvuldigen. Om de populatie terug te dringen worden ze met grote getalen afgeschoten. Elanden vlees is hier dan ook overal verkrijgbaar.

Na een lunch snel weer de weg op om zo zoveel mogelijk kilometers weer achter ons te laten. Onderweg hebben we nog over het bakkie een quiz gespeeld die om zo een beetje de tijd door te brengen (27MC pim pam pet).

Het gedeelte zweden wat we hier hebben gezien is eigenlijk geen foto waard.

We hebben nog wel even gestopt op de poocirkel om de volvo weer even in een goed daglicht te zetten.

Reacties

Reacties

julia en wesley

Hun naar de graas en gullie nie?
Heb ooit iets gehoord van duitse degelijkheid ;)
Of euh " volkswagen wie anders " ;)
Maar goed have fun nog die tijd daar and a save trip home!
Grtzz wesz & juul

Diederik Mutsaerts

Hoi Paul & Joep! Ben weer helemaal bijgelezen in jullie avonturen. Zo te zien hebben jullie een boel fun, geniet nog van de komende dagen!

Groeten van Jet & mij

Ramon

En jongen hoe is het?? Lol

Marcel

Hé mannen,

Volgens mij hebben jullie het wel goed naar den zin!
Morgen weer fijn aan het werk, mwâh....

Greetz,
M

ray en bechena

Even een berichtje uit Antwerpen, waar we nu enkele dagen verblijven. Ik vroeg net nog aan papa of jullie al een keer eigen gebakken, gerookte of gekookte vis gehad zouden hebben. Meteen de comp aangezet om te zien of we verrijkt zouden zijn met een berichtje van jullie.Nee hoor, een boel berichten. Fijn om te vernemen dat het goed met jullie gaat. Prachtig die foto's.
Ondanks de verbeeldende teksten, lijkt het me dat je zelf het natuurschoon moet gaan bewonderen om daadwerkelijk te ervaren hoe mooi die fjorden moeten zijn. Trouwens, we zijn vreselijk gecharmeerd door de kleurvolle foto van de zonsondergang vanuit Talinn. Vreemd lijkt het ons ook dat de nacht maar niet echt komen wil. Trouwens het is hier al later dan ik gehoopt had en mijn ogen vallen toe. God, wat kan een mens toch moe zijn van ledematen, maar o zo helder van geest. Vandaag het nieuwe museum van Antwerpen bezocht. Het zogenaamde MAS. Prachtige uitzichten per verdieping over de stad en de havens. De stad is afgezet vanwege de Ironman, helaas hoor ik nu op het nieuws dat er een deelnemer na een valpartij gestorven is. Vandaar dat de stad geen feesten heeft, die wel gepland leken. en nu senl de ogen toe, want morgen nadat we enkele baantjes getrokken hebben in het zwembad gaan we nog enkele bijzonderheden bezoeken en dan helaas weer naar huis. We zoeken nu al naar het volgende arrangement, dat willen we graag koppelen aan 27 juli wanneer we Jolie naar Schiphol brengen voor haar bezoekje aan Joris te Zuid Afrika. Tot snel Kerels!

JC

27mc pim Pam pet....Super!
Je kunt ook ' ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is geen eland' spelen ;) Jullie kunnen nu mooi onderweg bij de Ikea eten toch?

Jesse & Janne

He Joep en Paul,

Gaat de goede kant op weer,
hele mooie dingen gezien volgens mij.
Vooral die berg met kruizen willen we zelf ook nog een keer zien.
Wat een onderneming, zoveel kilometers elke dag!
De auto houdt het dus goed begrijp ik? De Kangeroo doet het ook prima trouwens, proefritje (Luxemburg) is bevallen.

Tot snel en goede reis

Groeten Jesse & Janne

wouter en lizette

Heey Kerel,

Ziet er allemaal goed uit daar. Dat die volvo het toch allemaal haalt. haha
Succes nog met de reis.

grt

jeunke

Dag Kerels,
de wonderen zijn de wereld nog niet uit zo te zien, een frans blok dat zover in europa meegaat. De foto´s zijn magistraal mooi (maak er ook een van een eland plz). Ik ben inmiddels in portugal na 2050 km, peanuts vergeleken jullie, De wegen lijken hierwel een rally circuit, maar nog geen druppel olie verloren. (even afkloppen). De wijn is hier heerlijk, het land is prachtig maar de vrouwen een beetje stug. Hoe gaat het slapen (vraagteken). Het overnachten in een tent mij niet bevallen (geert laat smerige scheten), dus leek mij de sterren hemel een beter idee. Morgen naar avairo. zon, strand en stappen en weer een dak boven mijn hoofd. Temp: dag 35 nacht 25. I love airco.

Veel plezier en geluk. Gr je kleine broertje

jeunke

ps voor de in holandia mense , Wat is regen (vraagteken)

ray en bechena

Ik kom toch nog even terug op de autobanden zwaan. Vroeger(!) in mijn kindertijd stond Bingelrade daar vol mee en trouwens niet alleen met zwanen, maar ook met kunstig gesneden bloemenmanden. Met natuurlijk de prachtigste(!) boeketten bloemen daarin. Kunnen jullie zich iets bij deze huisvlijt voorstellen, snap je nu waar mijn kreabea vandaan komt?
Trouwens Antwerpen was geweldig en Jeunke, overwegend droog. Nu we weer in Nederland zijn regent het weer pijpenstelen . Weer om te luieren en andere suffe dingen te doen. Rij ze.

Joep

He Allemaal.

We hebben onderweg niet tot nauwelijks internet gehad en hadden graag direct willen reageren op jullie reacties maar vind het super leuk om jullie reacties alsnog thuis te mogen lezen.

Super bedankt hiervoor!!

Jolie

He mannen,

Goed om te horen en te zien dat jullie een goede en mooie reis hebben gehad. Ik heb met veel plezier jullie verhalen en foto's bekeken! Geniet nog gerust rustig na. Ik zie jullie snel weer als ik ook weer thuis ben aangekomen en ben dan natuurlijk erg benieuwd naar nog meer verhalen en foto's.

Groetjes uit het zuidelijk Zuid Afrika,

Jolie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!