Denemarken 20e dag

Haha, dankzij de strakke actie van gisteren hebben we vandaag een hele dag in Kopenhagen
We hebben wel in de auto moeten overnachten, want gisteren waren we te laat om de camping op te komen...
Maar het was het wel waard, zo nu eerst even aanmelden bij de receptie, tent opzetten en dan naar de stad.

Hmm..., het campingterrein is wel wat blubbererig en de auto van Ties en Lèan komt vast te zitten in de modder, maar na even duwen krijgen we de atuto weer vrij.

Gelukkig hebben we wel een droge plaats waar we de tent kunnen opzetten.

uiteindelijk gaan we pas om 10 uur naar de stad

Met de superbrede (6 personen kunnen naast elkaar zitten) stadstrein rijden we naar het centrum.
Hoewel veel gebouwen in de steigers staan kan je toch goed zien dat dit een mooie stad is
We lopen eerst wat door de stad en lunchen dan op een terras.
We beklimmenn een kerktoren en lopen door Christiania, een soort hippiekolonie.
Christiania ligt gewoon in de stad, maar als je het gebied binnenloop tlijkt het net of je ineen scene uit Apocalypse now terecht komt.
De mensen hier betalen geen belasting en gebruiken en verhandelen openlijk drugs.
Zodra je het gebied uitloopt is het leven weer 'normaal'
We maken weer even een wandeltocht langs de bezienswaardigheden van Kopenhagen en ontmoeten daarna teams 50,52 en 54 op een terras voor het diner.