Polen 2e dag

Vanochtend vroeg opgestaan om aan de langste rit van de tocht te beginnen.

nog niet iedereen was wakker, maar we besloten om toch te vertrekken.

onderweg een ontbijtje gegeten vlak voor de Poolse grens.

eenmaal in Polen werden we steeds verrast door de staat van het wegdek: op sommige plaatsen is het wegdek erbarmelijk slecht, op andere plaatsen is de weg superstrak.

Van de grens met Duitsland naar het oosten toe is ook een verloop in welvaart te zien.

Dichtbij de Duitse grens zijn er nog erg veel grauwe flats en huizen die ooit betere tijden hebben gezien.

Verder naar het oosten toe worden de huizen kleuriger en zijn er ook oude stadscentra behouden.(Torun bijvoorbeeld)

We wilden eerst gaan lunchen bij een Pools wegrestaurant, maar na even daar binnen te zijn geweest besloten we toch maar zelf onze (gezondere) lunch te verzorgen.

Even naar de supermarkt en we hadden een heerlijke picnic lunch.

Uiteindelijk kwamen we na even zoeken aan in Pilec, waar een Nederlandse kampeerboerderij voor ons was gereserveerd.

het was al donker voordat de andere teams arriveerden en we begonnen ons al een beetje zorgen te maken.

Gelukkig kwam iedereen toch nog in Pilec aan en hebben we de avond met een gezellig kampvuur afgesloten.