Rusland 7e dag

Vandaag weer vroeg opgestaan om genoeg tijd te hebben voor de Russische grens.

De rit naar Narva verliep voorspoedig, eenmaal in Narva begon het wachten, regelen en weer wachten.

Eerst bij een apart station laten registreren dat je de grens over wil, dan pas doorrijden naar de daadwerkelijke grensovergang

Bij de grensoverang een uur (of 2?) wachten tot je uiteindelijk Estland uit mag rijden.

....Maar daarmee ben je er nog niet natuurlijk, want dan komt pas de Russische grens .

eerst aansluiten in de rij, formulieren invullen, stempels halen, andere formulieren invullen, formulieren laten kontroleren, stempel erop, formulieren blijken daarna toch niet goed, opnieuw formulieren invullen, formulieren inleveren paspoorten afgeven, meekomen naar de inspektieruimte, ca. 5 man beveiliging komt erbij, de hele auto leegruimen, drugshond no1 (jonge labrador, het leek nog net geen puppy) door de auto gejaagd, niets gevonden, 5 man beveiliging kijken ons een beetje doortastend aan, drugshond 2 (speelse duitse herder) door de auto gejaagd, ook niets gevonden, beveiligingsmannen kijken ons nog steeds doortastend aan en onderwerpen ons aan een primitieve ogentest (pupilverkleining testen), daarna reservewielen door de scanner en toen mochten we de auto weer inruimen, onze paspoorten ophalen en dan eindelijk pas de grens over..............

(hartelijk bedankt voor het drugsimago, Nederland )

ziezo, achteraf is het een eitje, nog even een paar uur rijden over niet al te beste wegen en we zijn in St Petersburg.

.....Maarrrrr, daarmee ben je er natuurlijk nog niet, want het hostel dat ruim van tevoren door ons werd geboekt zegt opeens vol te zitten... gelukkig krijgen we hulp van een Engelsman, die een aardig mondje Russisch spreekt. Alles blijkt toch min of meer te kloppen, alleen zijn de kamers die we gereserveerd hadden niet beschikbaar. gelukkig krijgen we een 6 persoons kamer (ipv de 12 persoons die we hadden geboekt) dus wij zijn al lang blij.

nog even wat eten bij het pizza restaurantje om de hoek, erg gezellig, en dan lekker slapen!