Noorwegen 12e dag

Zo vandaag gaat het gebeuren, het einddoel is de Noordkaap.
We rijden nog een heel stuk door Finland, de natuur wordt steeds rauwer van uiterlijk.
De grond is bezaaid met rotsblokken en de bomen die we onderweg zien zijn steeds kleiner.
Gek genoeg lijkt de natuur net over de grens in Noorwegen weer even wat mooier.
Een mooie route langs de noordkust van Noorwegen leidt ons naar de noordkaap.
Prachtige vergezichten en leuke (vissers?)huisjes langs de weg.
We vragen ons af of het hier het hele jaar door bewoond is.
Via een lange tunnel bereiken we het eiland Magerøya, waar ook de Noordkaap te vinden is.
We stoppen echter vlak voor de toegangspoort van de Noordkaap.
Zijn we nu te Hollands om 30euro pp neer te tellen om het kleine terrein op te mogen, of willen we toch nog iets anders doen?
We besluiten om de wandeltocht naar het echte noordelijkste punt van het eiland te maken, daarvoor moeten we iets terugrijden.
Het is een flinke wandeling, die veel weg heeft van een wandeling in Schotland, na bijna 2 uur wandelen bereiken we de echte Noordkaap.
van hieruit heb je een leuk uitzicht op de 'toeristen Noordkaap' die vol staat met touringcars en campers.
Nog even onze naam in het register schrijven en een boodschap achterlaten, daarna beginnen we aan de terugweg.
De terugweg is wel even iets heftiger dan de heenweg, maar dat geeft uiteindelijk alleen maar een beter gevoel.
We gaan snel op zoek naar een camping, het is inmiddels al half elf, en we moeten nog eten!
Doordat het hier continu licht is raak je dus toch wel een beetje in de war.
het slapen gaat gelukkig wel gewoon goed, slaap lekker!